همراه بورس

سهام خودرویی

بهترین سهام خودرویی در شهریور 1402 کدام اند؟

بهترین سهام خودرویی در شهریور 1402

 

تمام شرکت‌هایی که در بازار بورس فعالیت می‌کنند، به یک صنعت خاص تعلق دارند یکی از این صنایع سهام خودرویی ها هستند. صنعت خودروسازی یکی از مهمترین و شناخته شده‌ترین صنایع در بازار سرمایه است.

در بازار بورس، این صنعت به شرکت‌های خودروسازی و تولید کنندگان قطعات مرتبط با خودرو اشاره دارد و تمام شرکت‌های بورسی و فرابورسی که در این دو زمینه فعالیت می‌کنند، در این صنعت جای می‌گیرند.

لطفاً توجه داشته باشید که بین صنعت خودروسازی و بازار خودرو در بورس کالا تفاوت وجود دارد. این دو عبارت کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند و با حرف “خ” در نمادها تمیز می‌شوند. بنابراین برای بهره‌برداری موثر از بازار خودرویی، باید ابتدا با بهترین سهام مرتبط با این صنعت آشنا شویم. با ما همراه شوید تا در مورد نمادهای سودآور شرکت‌های خودروسازی در بازار بورس بحث کنیم.

معرفی 5 سهم بنیادی از گروه خودروسازی:

 

نماد “خاور” | تحلیل ایران خودرو دیزل تحلیل بنیادی سهم: شرکت ایران خودرو دیزل وسایل نقلیه تجاری و سنگین را با مجوز در بازار ایران و در چند کشور دیگر تحت لیسانس دایملر آلمان تولید می‌کند. این شرکت تقریباً تمام قطعه‌سازان زیرمجموعه خود را مانند ایدم را تحت عناوینی مانند “خروج از زیان” به فروش می‌رساند و به یک شرکت مونتاژ کار تبدیل شده است. نسبت P/E شرکت 4 است و درآمد‌های عملیاتی آن به مبلغ 35.5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، که نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش دارد. سود خالص شرکت نیز به مبلغ 6.75 هزار میلیارد تومان رسیده و در مقایسه با سال گذشته 470 درصد افزایش داشته است.

تحلیل نماد “خاور”: قیمت این سهم بر روی حمایت قوی قرار دارد و در صورت شکست روند نزولی، می‌تواند اهداف مطلوبی را دنبال کند. سهم به نسبت بنیادی و تکنیکال در وضعیت خوبی قرار دارد و ارزش بررسی دقیق‌تری دارد.

نماد “خزر” | تحلیل فنرسازی زر تحلیل بنیادی سهم: شرکت فنرسازی زر در سال 1342 به عنوان یک شرکت سهامی خاص با ظرفیت تولید هزار تن انواع فنر تخت تأسیس شد. محصولات این شرکت در ابتدا برای رفع نیازهای بازار قطعات یدکی کفایت می‌کردند، اما با توجه به افزایش نیاز بازار به قطعات یدکی و کارخانجات تولیدی خودرو، در سال 1355، ظرفیت تولید سالانه این شرکت به 12 هزار تن ارتقاء یافت. نسبت P/E شرکت 8 است و درآمد‌های عملیاتی آن به مبلغ 623 میلیارد تومان افزایش یافته است، که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است. سود خالص شرکت نیز به مبلغ 160 میلیارد تومان رسیده و در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

تحلیل نماد “خزر”: قیمت این سهم بر روی حمایت بلندمدت معتبری قرار دارد، همچنین واگرایی مثبت در حجم مشاهده می‌شود و در صورت شکست روند نزولی، می‌تواند به هدف 950 تومان صعود داشته باشد.

نماد “خپویش” | تحلیل سازه‌پویش تحلیل بنیادی سهم: شرکت سازه‌پویش بزرگ‌ترین واحد تولیدی گروه قطعات خودروعظام و تامین‌کننده قطعات الکترونیکی و مکاترونیکی برای خطوط OEM است. این شرکت با بهره‌برداری از دانش فنی و استانداردهای بین‌المللی در تولید قطعات اتومبیل شده و در راستای جهانی شدن فعالیت می‌کند. نسبت P/E شرکت 6.7 است و جمع درآمد‌های عملیاتی آن به مبلغ 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و سود خالص آن به مبلغ 570 میلیارد تومان رسیده و در مقایسه با سال گذشته 150 درصد افزایش داشته است.

تحلیل نماد “خپویش”: قیمت این سهم بر روی ناحیه حمایتی بلندمدتی خوبی قرار دارد که با کمی اصلاح می‌تواند دوباره روند صعودی را آغاز کند. زنجیره واگرایی مثبت در حجم و شکست مقاومتی در RSI مشاهده می‌شود که می‌تواند به شکل‌گیری سایکل صعودی کمک کند. عبور از ناحیه 570 تومان می‌تواند به ادامه روند صعودی قوت بدهد.

نماد “خشرق” | تحلیل الکتریک خودرو شرق تحلیل بنیادی سهم: شرکت الکتریک خودرو شرق یکی از شرکت‌های تحت پوشش قطعات اتومبیل ایران است و به گروه صنعتی ایران خودرو وابسته است. این شرکت با هدف ایجاد استقلال و اعطای شخصیت حقوقی به کارخانجات تابعه گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در سال 1376 ثبت شد. نسبت P/E شرکت 9 است و جمع درآمد‌های عملیاتی آن به مبلغ 2.8 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، که نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش داشته و سود خالص آن به مبلغ 150 میلیارد تومان رسیده و در مقایسه با سال گذشته 120 درصد افزایش داشته است.

تحلیل نماد “خشرق”: قیمت این سهم بر روی حمایت بلندمدتی خوبی قرار دارد و با شکست روند نزولی، می‌تواند تا اهداف 1600 و 3000 تومان صعود داشته باشد.

نماد “ختراک” | تحلیل ریخته‌گری تراکتور تحلیل بنیادی سهم: شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران با بهره‌گیری از ظرفیت بالای تولید و منابع انسانی توسعه‌یافته در تولید قطعات چدنی تراکتور و خودرو در سطح ملی پیشتاز می‌باشد. نسبت P/E شرکت 7.6 است و جمع درآمد‌های عملیاتی آن به مبلغ 2.46 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، که نسبت به سال گذشته 95 درصد افزایش داشته و سود خالص آن نیز به مبلغ 400 میلیارد تومان رسیده و در مقایسه با سال گذشته 280 درصد و دو سال گذشته 420 درصد افزایش داشته است.

تحلیل نماد “ختراک”: قیمت این سهم بر روی حمایت بلندمدتی خوبی قرار دارد که با کمی اصلاح می‌تواند دوباره روند صعودی را آغاز کند.

دقت داشته باشید تحلیلهای مربوط به هر سهم احتمالی و موقتی بوده و با توجه به شرایط مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تغییر میکند .

با سایر تحلیلها در همراه بورس با ما همراه باشید.