همراه بورس

پیش بینی بورس فردا

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 9 مهر 1402

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 9 مهر 1402

در این مقاله از همراه بورس قصد داریم بازار فردا را بر اساس اتفاقات اخیر پیش بینی کنیم .

در پایان معاملات امروز در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات نقدی به میزان حدود 3 هزار میلیارد تومان بود، در حالی که ارزش معاملات صندوق‌های قابل معامله بیش از 4 هزار میلیارد تومان را ثبت کرد. این امور باعث افزایش کلی ارزش تمام بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 9 هزار و 300 میلیارد تومان شد، که نسبت به روزهای گذشته اندکی افزایش یافته است. اما، با وجود این افزایش ارزش، رخدادها و رویدادهای بازار به سمت منفی گراییده‌اند.

در این روز، نمادهای حفارس و کساپا بیشترین ارزش خرید را به خود اختصاص دادند و نمادهای فولاد، فملی، شبندر و بانک ملت بیشترین تأثیر منفی را بر بازار داشتند. تنها نماد فارس در تلاش برای حفظ روند مثبت بازار بود.

گروه خودرویی، لیدر سنتی بازار سرمایه، این روز را با انجام معاملات منفی به پایان رساند. در حالی که چند روز گذشته لیست جدید قیمت محصولات سایپا اعلام شده است و شرکت‌های خودروساز دیگر در سامانه یکپارچه خودروسازی عرضه نمی‌کنند و فروش از طریق نمایندگی‌ها و کارخانه‌ها انجام می‌شود.

در خبرهای دیگر آمده است که رئیس بانک مرکزی عراق اعلام کرده است که تسویه بدهی‌های گازی عراق به ایران از طریق یک شیوه جدید انجام شده و این بدهی‌ها به ایران از این طریق پرداخت خواهد شد.

نماد زملارد در این روزها مورد توجه بازار سرمایه قرار گرفته است. این مسئله ناشی از تجدید ارزشیابی آن می‌باشد. بازار اعتقاد دارد که با انتشار گزارش هیات مدیره زملارد برای افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سهام‌داران در انتظار سایر تجدیدهای زیرمجموعه شستا هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که برخی از دستورالعمل‌ها و رویه‌ها در بازار سرمایه با همکاری قوه قضائیه اصلاح شده است و ارسال پیامک‌های انبوه جهت آگاه‌سازی سهام‌داران در خصوص جرایم بورسی و سوء استفاده از سوی کلاهبرداران موجب ارتقاء آگاهی سهام‌داران و پیشگیری از ناهنجاری‌ها شده است. این سازمان همچنین برنامه‌ای مشترک با قوه قضائیه دارد به منظور کاهش جرم در بازار سرمایه.

در ختم این گزارش، بحران خروج سیمان از بورس کالا همچنان در حال گرم بودن است و رئیس انجمن سیمان کشور اعلام کرده است که این اقدام ممکن است باعث افزایش قیمت سیمان شود.