همراه بورس

امروز 8 مهر 1402 بازار سرمایه

گزارش امروز بازار سرمایه 8 مهر 1402

گزارش امروز بازار سرمایه 8 مهر 1402

در پایان معاملات امروز، یعنی روز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با تراز ۱۳ هزار و ۳۹۹ واحد کاهش، معادل ۶۴ صدم درصد، به میزان دو میلیون و ۸۴ هزار و ۵۷۶ واحد رسید. در این روز، نماد‌های فملی، فولاد، شبندر، وبملت و شپنا به عنوان نمادهای قرمزپوش بورس، بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه) با یک کاهش ۱۳ هزار و ۳۹۹ واحدی، معادل ۶۴ صدم درصد، به دو میلیون و ۸۴ هزار و ۵۷۶ واحد رسید. همچنین، شاخص هم وزن نیز با ۳ هزار و ۳۰۹ واحد کاهش، معادل ۴۶ صدم درصد، در محدوده ۷۱۵ هزار و ۳۱۶ واحد قرار گرفت.

در بازار فرابورس نیز، شاخص کل با ۹۳ واحد کاهش به عدد ۲۶ هزار و ۱۲ واحد رسید.

نمادهایی همچون فملی، فولاد، شبندر، وبملت، شپنا و اخابر از جمله نمادهای تأثیرگذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. در مقابل، نماد فارس با تأثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص جلوگیری کرد.

نمادهای پرتراکنش نیز دارای تأثیرات متفاوتی بر شاخص کل بودند. نمادهای تکاردان، خودرو، خزامیا، فولاد و شستا از نمادهای پرتراکنش با تأثیر منفی بر بازار سهام بودند، در حالی که نماد ثشاهد و سصف‌ها از نمادهای پرتراکنش با تأثیر مثبت بر شاخص کل بورس به حساب می‌آمدند.

در بازار فرابورس نیز، نمادهای بمولد، دی، فن‌افزار، خدیزل، خاور و عالیس از نمادهای پرتراکنش با تأثیر منفی بودند، در حالی که نماد نیان از نمادهای با تأثیر مثبت بر بازار فرابورس به شمار می‌رفت.

در روز امروز، بازار سهام ۱۸۴ نماد مثبت را در مقابل ۶۰۹ نماد منفی داشت و ۵۶ صف خرید مقابل ۷۱ صف فروش قرار گرفت. خالص ورود و خروج پول حقیقی نیز به مقدار منفی ۲۸۸ میلیارد تومان اعلام شد. معامله‌گران امروز ۹ میلیارد و ۸۱ میلیون سهم را به ارزش ۴ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان معامله کردند، و ارزش دلاری بازار سرمایه نیز به ۲۵۱ میلیارد دلار رسید.

با همراه بورس همراه باشید .