همراه بورس

پیش بینی بورس فردا

پیش‌بینی وضعیت بازار بورس فردا ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

پیش‌بینی وضعیت بازار بورس فردا چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

با توجه به وضعیت فعلی بازار بورس و اطلاعات موجود، پیش‌بینی می‌شود که فردا چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، آخرین روز کاری نیمه اول سال جاری، بازار سهام احتمالاً به وضعیت منفی ادامه دهد. تا این لحظه، بازدهی بازار بورس تهران در این سال حدود ۷ درصد بوده است.

با وجود رشد اولیه در ارزش سهام در سال جاری، وضعیت بازار در ماه‌های اخیر بهبودی قابل توجهی نداشته و با افزایش عدم اطمینانی و کنترل شاخص‌های بازار، جذابیت بازار کاهش یافته است. افزایش نرخ سهامداری و تشدید بی‌اعتمادی عواملی است که بازار را تحت تأثیر قرار داده و بازیگران بازار را به فعالیت‌های کمتری در بازار سرمایه سوق داده‌اند.

معاملات روز جاری نیز با ارزشی حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومان در کل بازار بورس صورت گرفته است، ولی ارزش معاملات برای گروه‌های بورسی نسبت به اوایل سال به شدت کاهش یافته و این امر نشان از ضعف در بازار است.

در پایان مهلت تحریم‌های ایران در سازمان ملل نیز نزدیک است و نظرات و اقدامات در زمینه برجام و توافق هسته‌ای ممکن است بر بازار اثرگذار باشند. همچنین، گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها، بودجه سال ۱۴۰۳ و تحولات سیاسی و اقتصادی می‌توانند عوامل تعیین‌کننده برای وضعیت بازار باشند. از این رو، انتظار می‌رود بازار بورس در آخرین روز کاری نیمه اول سال ۱۴۰۲ با توجه به این عوامل به وضعیت منفی ادامه دهد.
با سایر گزارش ها با همراه بورس همراه باشید